Pytania i odpowiedzi do Przetargu nr 31/2022 12.01.2023r. (2)
Zapytania z dnia 09.01.2023r. oraz z dnia 10.01.2023r. i odpowiedzi z dnia 11.01.2023r.- Przetarg nr 31/2022
Pytanie nr 1 potencjalnego Oferenta z dnia 09.01.2023r. o treści:
Działając w imieniu Zarządu ZPUE Spółka Akcyjna z siedzibą we Włoszczowie, przy ul. Jędrzejowskiej 79c, spółki zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym w Sadzie Rejonowym w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000052770, prosimy o wprowadzenie następujących zmian w istotnych postanowieniach, które zostaną wprowadzone do umowy zakupu i dostawy kontenerowej stacji transformatorowej:
Cena i warunki płatności:
- ust. 5:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„5. Faktura wystawiona przez Dostawcę powinna zawierać numer, pod którym umowa została wpisana do rejestru umów Zamawiającego, pod warunkiem otrzymania przez Dostawcę informacji od Zamawiającego o numerze rejestracji umowy.”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zmiany treści zapisu w SIWZ (załącznik nr 5 do SIWZ) oraz w umowie. Każda umowa jest rejestrowana w Centralnym Rejestrze Umów Spółki Haldex S.A. i posiada swój numer, dlatego też przed podpisaniem/zawarciem umowy Kontrahent już zna numer umowy.
- ust. 6:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„6. Przy zapłacie należności w formie przelewu bankowego, strony ustalają jako datę zapłaty przez Zamawiającego datę uznania rachunku bankowego Dostawcy.”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zmiany treści zapisu w SIWZ (załącznik nr 5) oraz w umowie.
- ust. 7:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„7. W przypadku opóźnień w płatnościach, Dostawca ma prawo do naliczania i dochodzenia odsetek ustawowych.”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie proponowanej zmiany treści zapisu w SIWZ (załącznik nr 5) oraz w umowie.
Termin i warunki realizacji przedmiotu umowy:
- ust. 3:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„3. Uzasadnioną przyczynę opóźnienia dostawy przedmiotu zamówienia stanowi wystąpienie zdarzeń niezależnych od Dostawcy, w tym spowodowanych działaniem siły wyższej, a także innych okoliczności pod warunkiem ich uznania przez Zamawiającego.”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zmiany treści zapisu w SIWZ (załącznik nr 5) oraz w umowie. Obecny zapis zastosowany przez Zamawiającego zawiera wszystkie informacje, które Oferent proponuje wprowadzić.
Gwarancja:
- ust. 4:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„4. Dostawca usunie awarię w terminie do 14 dni poprzez dostarczenie nowego podzespołu w miejsce uszkodzonego lub usunięcie uszkodzeń. W przypadku zaistnienia technicznych lub organizacyjnych przyczyn uniemożliwiających usunięcie awarii w powyższym terminie, Strony sporządzą na piśmie stosowny dokument zawierający inne ustalenia niż zawarte w umowie. Przyjazd serwisu gwarancyjnego w celu dokonania oceny awarii lub uszkodzenia nastąpi w czasie możliwie najkrótszym, jednak nie dłuższym niż 4 dni robocze od mailowego powiadomienia Dostawcy.”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zmiany treści zapisu w SIWZ (załącznik nr 5 do SIWZ) oraz w umowie. Zamawiający akceptuje usunięcie awarii w terminie do 14 dni poprzez dostarczenie nowego podzespołu w miejsce uszkodzonego lub usunięcia uszkodzeń. W przypadku zaistnienia technicznych lub organizacyjnych przyczyn uniemożliwiających usunięcie awarii w powyższym terminie, Strony sporządzą na piśmie stosowny dokument zawierający inne ustalenia niż zawarte w umowie. Pozostałe zapisy pozostają bez zmian.
Zamawiający dokona stosowanych zamian w SIWZ (załącznik nr 5 do SIWZ) oraz w umowie.
Kary umowne:
- ust. 1 ppkt 1.1.2:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„1.1.2. za zwłokę w wykonaniu umowy w wysokości 0,2% wartości umowy, za każdy dzień zwłoki, licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego w §....., jednak nie więcej niż 10% wartości Umowy.”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zmiany treści zapisu w umowie, w odniesieniu do zmiany procentowej wysokości kary umownej za zwłokę w wykonaniu umowy. Standardowe zapisy w umowach Haldex S.A. zawierają informację, iż „Dostawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne za zwłokę w wykonaniu umowy w wysokości 0,5% wartości umowy, za każdy dzień opóźnienia, licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego w § ……., jednak nie więcej niż 10% wartości umowy”.
- ust. 1 ppkt 1.1.3:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„1.1.3. za zwłokę w usunięciu wad lub usterek, w wysokości 0,2% wartości umowy,
za każdy dzień roboczy zwłoki licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego w §....., jednak nie więcej niż 10% wartości Umowy.”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zmiany treści zapisu w umowie, w odniesieniu do zmiany procentowej wysokości kary umownej za zwłokę w usunięciu wad lub usterek. Standardowe zapisy w umowach Haldex S.A. zawierają informację, iż „Dostawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne za zwłokę w usunięciu wad lub usterek, w wysokości 0,5% wartości umowy, za każdy dzień roboczy zwłoki licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego w § ….., jednak nie więcej niż 10% wartości Umowy”.
- ust. 2 ppkt 2.1:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„2.1. za odstąpienie od umowy przez Dostawcę z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w wysokości 10% wartości umowy.”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zmiany treści zapisów w SIWZ (załącznik nr 5) oraz w umowie.
- ust. 4:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„4. W przypadku, gdy szkoda przewyższa zastrzeżoną karę umowną, Strony umowy dopuszczają możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych przewidzianych przez Kodeks Cywilny, z tym zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność odszkodowawcza Stron nie obejmuje szkód z tytułu jakiejkolwiek utraty zysku, straty produkcyjnej lub straty w korzystaniu, utraty umów, jakichkolwiek strat następczych lub pośrednich, w tym utraconych korzyści. Odpowiedzialność odszkodowawcza Stron, ze wszystkich tytułów w tym wynikających z niniejszej umowy, ograniczona jest do 20% wartości brutto niniejszej umowy. Ograniczenie odpowiedzialności ma zastosowanie w zakresie zgodnym z obowiązującym prawem i bez względu na to, czy roszczenie oparte jest na niewykonaniu lub nienależytym wykonaniu umowy, niedotrzymaniu gwarancji, niedbalstwie, odpowiedzialności na zasadzie ryzyka, delikcie cywilnoprawnym.”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zmiany treści zapisu w SIWZ (załącznik nr 5) oraz w umowie. Zamawiający zachowuje swoje standardowe zapisy w umowie.
Postanowienia końcowe:
- ust. 1:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu zgodnie z poniższym brzmieniem?
„1. Spory wynikające z zawartej umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby strony pozwanej”.
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zmiany treści zapisu w SIWZ (załącznik nr 5) oraz w umowie. Zamawiający zachowuje swoje standardowe zapisy w umowie.
Pytanie nr 2 potencjalnego Oferenta z dnia 10.01.2023r. o treści:
„Dzień dobry,
Dziękując za otrzymane zaproszenie do złożenia oferty bardzo proszę o odpowiedź na następujące pytanie:
- czy Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu realizacji zamówienia do 25 tygodni od momentu dostarczenia uzgodnionej dokumentacji projektowej i podpisania umowy
w zależności co nastąpi jako ostatnie?”
Odpowiedź Komisji Przetargowej:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści zapisu w SIWZ (załącznik nr 5) oraz w umowie, jak poniżej:
„Termin dostawy: ............... nie później niż 22 tygodnie od podpisania umowy“.
Zmiana_SIWZ_przetarg_31_2022_12-01-2023r-.pdf