Przetarg nr 28/2021
Przetarg nr 28/2021
- Sprzedający - HALDEX S.A. w Katowicach ogłasza wszczęcie postępowania przetargowego na:
Zbycie przez sprzedaż łącznie nieruchomości położonych w Czerwionce -Leszczynach przy ulicy 3 Maja w postaci:
- prawa użytkowania wieczystego zabudowanej działki gruntu o numerze ewidencyjnym 2601/202, o powierzchni ewidencyjnej 2 258 m2, wraz z:
a) prawem własności budynku o numerze ewidencyjnym 2601/202;1 o powierzchni zabudowy 706,00m2 położonego na działce 2601/202;
b) prawem własności budynku o numerze ewidencyjnym 2601/202;2 o powierzchni zabudowy 563,00m2 położonego na działce 2601/202;
- udziału 1/14 w prawie użytkowania wieczystego działki o numerze ewidencyjnym 2598/202 o powierzchni 2 568 m2.
Opis nieruchomości
Działka nr 2601/202 jest zabudowana dwoma, połączonymi ze sobą budynkami przemysłowymi. Nieruchomość ta nie jest uzbrojona. Kształt działki regularny.
Działka posiada dostęp do drogi publicznej ulicy 3 Maja poprzez drogę wewnętrzną. Posadowione na działce budynki przemysłowe to dwa przylegające do siebie obiekty wzniesione pod koniec XIX wieku w konstrukcji murowano stalowej, niepodpiwniczone. Budynki są wpisane do Gminnej Ewidencji Zabytków i są pod ochroną konserwatora zabytków. Stan prawny nieruchomości jest ujawniony w księdze wieczystej GL1Y/00139191/0 prowadzonej przez VII Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Rybniku.
Razem z opisaną powyżej nieruchomością związana jest sprzedaż udziału 1/14 prawa użytkowania wieczystego działki o numerze ewidencyjnym 2598/202, stanowiącej wewnętrzną drogę dojazdową. Stan prawny tej działki ujawniony jest w księdze wieczystej GL1Y/00137959/8 prowadzonej przez VII Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Rybniku.
- Rodzaj postępowania: przetarg pisemny nieograniczony nr 28/2021 na zasadach określonych Regulaminem zbywania nieruchomości Haldex S.A. zwanego dalej Regulaminem. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie www.haldex.com.pl.
- Okres związania ofertą wynosi 120 dni od daty złożenia oferty.
- Oferty podpisane pełnym imieniem i nazwiskiem można składać osobiście lub listownie (z dopiskiem na kopercie Biuro Zarządu). Liczy się data dostarczenia oferty do siedziby Sprzedającego w zamkniętej kopercie, na której należy umieścić nazwę oferenta, oraz numer i nazwę przetargu (Przetarg nr 28/2021: Zbycie przez sprzedaż łącznie nieruchomości położonych w Czerwionce - Leszczynach). W przypadku składania oferty przez osoby fizyczne pozostające w związku małżeńskim konieczny jest podpis obydwu małżonków, chyba, że zakup ma nastąpić do majątku osobistego. W przypadku składania oferty przez podmiot gospodarczy konieczne są podpisy osób/osoby uprawnionych do reprezentowania podmiotu. W ofercie należy zamieścić adres pocztowy oferenta oraz dodatkowo adres e-mail i numer telefonu do kontaktu w sprawach związanych z przetargiem.
- Miejsce składania ofert: HALDEX S.A. Plac Grunwaldzki 8-10 40-951 Katowice, w dni robocze w godzinach 7:00-14:00 w Biurze Zarządu pokój 542 w terminie do dnia 23.11.2021r. do godziny 9:45.
- Cena wywoławcza za zbycie przez sprzedaż wszystkich praw wymienionych w pkt 1 wynosi 350 000 zł (trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych) netto + podatek VAT w wysokości 23%, to jest brutto 430 500 zł (czterysta trzydzieści tysięcy pięćset złotych). Stawka podatku VAT może ulec zmianie w przypadku zmiany przepisów podatkowych.
- Nie dopuszcza się składania ofert na niektóre lub część nieruchomości objęte ogłoszeniem o sprzedaży.
- Przystępujący do przetargu oferent jest obowiązany do wcześniejszego wniesienia wadium, na zasadach określonych w Regulaminie, w wysokości 35 000,00 zł, w pieniądzu - wpłata na konto: BOŚ Bank S.A. 91 1540 1128 2112 7001 5928 0002 tytułem: „wadium do przetargu nr 28/2021”.
- Przetarg wygrywa Oferent, który zaoferował najwyższą cenę netto. Oferowana cena nie może być niższa niż podana w pkt 6 cena wywoławcza netto. Do zaoferowanej ceny netto zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23 %. Stawka VAT może ulec zmianie w przypadku zmiany przepisów podatkowych.
- Przetarg pisemny może być uzupełniony przez:
- przeprowadzenie dodatkowego etapu pisemnego polegającego na złożeniu przez Oferentów dodatkowych i ostatecznych ofert pisemnych,
- przeprowadzenie ustnej licytacji z minimalnym postąpieniem 2 000,00 zł. - Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.11.2021r. o godzinie 10:00 w siedzibie Sprzedającego w Katowicach przy Placu Grunwaldzkim 8-10 w sali 518.
- Przystępując do przetargu Oferent potwierdza, że zapoznał się ze stanem technicznym i formalnym nieruchomości i nie wnosi w tym zakresie zastrzeżeń.
- Nabywca w umowie sprzedaży zrzeknie się dochodzenia w przyszłości wszelkich roszczeń z tytułu poniesienia ewentualnych kosztów związanych z koniecznością przeprowadzenia na zakupionych nieruchomościach prac związanych z remontem lub przystosowaniem do własnych potrzeb inwestycyjnych.
- Nabywca przejmie nieruchomość w stanie istniejącym, na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
- Przez złożenie oferty Oferent potwierdza fakt zapoznania się z Regulaminem i zaakceptowanie jego treści.
- Po rozstrzygnięciu przetargu i wyborze oferty zostanie najpierw zawarta umowa warunkowa w celu uzyskania potwierdzenia od podmiotów uprawnionych w sprawie prawa pierwokupu.
- Wadium wpłacone do przetargu przez Nabywcę – Oferenta który wygrał przetarg, zostanie zarachowane na poczet ceny zakupu.
- Warunkiem zawarcia umowy rozporządzającej jest wcześniejsze wpłacenie przez Nabywcę całości wylicytowanej ceny zakupu
(ceny netto wraz z należnym podatkiem VAT). - Koszty zawarcia umów w formie aktu notarialnego i koszt opłat sądowych ponosi Nabywca.
- Po uzyskaniu potwierdzenia o nieskorzystaniu przez uprawnione podmioty z prawa pierwokupu, oraz zapłacie całej ceny zakupu brutto, na konto wymienione w pkt 8, zawarta zostanie umowa rozporządzająca.
- W przypadku, gdy Nabywca nie zapłaci w wyznaczonym terminie całości kwoty opisanej w pkt 19 umowa warunkowa ulega rozwiązaniu, a wniesiona kwota przepada na rzecz Sprzedającego.
- W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających zawarcie umowy przenoszącej własność, umowa warunkowa wygasa i wzajemne świadczenia podlegają zwrotowi.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty, jak również prawo unieważnienia przetargu lub jego zakończenia bez wyboru oferty oraz do zakończenia procedury sprzedaży w każdym czasie i bez podania przyczyny.
- Dodatkowych informacji udzielają :
- w przedmiocie przetargu Wojciech Szymczyk + 48 32 786 95 28
- w sprawach formalnych Jolanta Jamróz, tel. + 48 32 786 95 60
Nieruchomości przeznaczone do sprzedaży można oglądać do dnia 19.11.2021 r. w dni robocze po wcześniejszym uzgodnieniu pod numerem telefonu: 32/786 95 28.
Informacje o ochronie danych osobowych
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1 oraz Dz. Urz. UE L z 23.05.2018, Nr 127, str. 2), zwanego dalej w skrócie „RODO”, informujemy iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych podanych jest HALDEX Spółka Akcyjna z siedzibą w Katowicach (40-951), Plac Grunwaldzki 8-10.
Z Administratorem można się skontaktować pod podanym tutaj adresem lub na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. - Spółka powołała Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawie ochrony danych osobowych na adres naszej siedziby wskazany powyżej lub na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się w celach związanych z postępowaniem przetargowym/konkursem, zawarciem, wykonywaniem i obsługą zawartej umowy.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
3.1 Jeżeli jesteście Państwo wykonawcą umowy:
3.1.1 art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj.: niezbędność do wykonania umowy, której jest Pani/Pan stroną, lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy;
3.1.2 art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj.: obowiązek prawny ciążący na Administratorze związany z prowadzeniem ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej, wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (m.in. ustawa z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości; ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa);
3.1.3 art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj.: niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających m.in. na zapewnieniu ciągłego i niezakłóconego prowadzenia działalności, wewnętrznych celów administracyjnych (w tym zarządzania usługami), niezbędnych rozliczeń w związku z zawartą umową, ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń oraz przed roszczeniami;
3.2 Jeżeli jesteście Państwo osobą fizyczną reprezentującą osobę prawną lub jednostkę organizacyjną będącą wykonawcą umowy lub podejmującą działania przed zawarciem umowy, a także pracownikiem lub współpracownikiem takiej osoby prawnej lub jednostki, uczestniczącym w zawieraniu lub realizacji umowy – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj.: niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, polegający na działaniach związanych z ustaleniem warunków zawarcia umowy z kontrahentem oraz ułatwieniu komunikacji związanej z jej wykonaniem, a także ustaleniem osób odpowiedzialnych za realizację i uprawnionych do kontaktów w ramach wykonywania umowy.
- Dane osobowe, co do zasady, nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem:
4.1. podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w szczególności organów władzy publicznej;
4.2. podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, w tym zapewniających obsługę księgową, kadrową, prawną, archiwizację i niszczenie dokumentów, usługi pocztowe, kurierskie, płatnicze, obsługę w zakresie marketingu, ochronę osób i mienia, dostawców usług w zakresie platform sprzedażowych, a także dostawców systemów informatycznych, udzielających asysty i wsparcia technicznego dla systemów informatycznych, w których przetwarzane są Państwa dane.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:
6.1 Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
6.2 Po spełnieniu celu, dla którego Państwa dane osobowe zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostaniena podstawie przepisów prawa.
- Posiadają Państwo prawo do:
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiadają Państwo prawo do żądania od administratora:
7.1. dostępu do treści swoich danych osobowych,
7.2. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
7.3. usunięcia swoich danych osobowych (m.in. gdy przetwarzanie nie wynika z obowiązku prawnego administratora lub ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
7.4. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
7.5. przenoszenia swoich danych osobowych (jeżeli przetwarzanie opiera się na podstawie zgody lub umowy).
A ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych w związku ze szczególną sytuacją (prawo to przysługuje m.in. wówczas, gdy administrator przetwarza dane realizując cele wynikające z jego prawnie uzasadnionych interesów).
Nie wszystkie Państwa żądania będziemy zatem mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, jak i często – sposobów ich gromadzenia.
- Prawo do cofnięcia zgody:
8.1. W stosunku do danych osobowych, które są nieobowiązkowe, a które zostały przez Państwa podane, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
8.2. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Państwa danych do momentu jej wycofania.
- Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie,
przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. - Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest warunkiem koniecznym do zawarcia i realizacji umowy oraz wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
- Państwa dane będą nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Aby skorzystać z powyższych praw, Klient może kontaktować się z Haldex S.A. zgodnie z punktem 2 niniejszej informacji.