Przetarg nr 06/2023
Przetarg nr 06/2023
- Sprzedający - HALDEX S.A. w Katowicach ogłasza wszczęcie postępowania przetargowego na:
Zbycie przez sprzedaż łącznie nieruchomości położonych w Czerwionce - Leszczynach przy ulicy 3 Maja w postaci:
1) prawa użytkowania wieczystego zabudowanej działki gruntu o numerze ewidencyjnym 2601/202, o powierzchni ewidencyjnej 2 258 m2, wraz z:
a) prawem własności budynku o numerze ewidencyjnym 2601/202;1 o powierzchni zabudowy 706,00m2 położonego na działce 2601/202;
b) prawem własności budynku o numerze ewidencyjnym 2601/202;2 o powierzchni zabudowy 563,00m2 położonego na działce 2601/202;
2) udziału 1/14 w prawie użytkowania wieczystego niezabudowanej działki o numerze ewidencyjnym 2598/202 o powierzchni 2 568 m2.
Oferowane budynki są wpisane do Gminnej ewidencji zabytków i wymagają remontu kapitalnego.
Opis nieruchomości
Działka nr 2601/202 jest zabudowana dwoma, połączonymi ze sobą budynkami przemysłowymi. Nieruchomość ta nie jest uzbrojona. Kształt działki regularny. Działka posiada dostęp do drogi publicznej ulicy 3 Maja poprzez drogę wewnętrzną. Posadowione na działce budynki przemysłowe to dwa przylegające do siebie obiekty wzniesione pod koniec XIX wieku w konstrukcji murowano stalowej, niepodpiwniczone. Obiekty są wyłączone z użytkowania i przeznaczone do generalnego remontu ze względu na zły stan techniczny. Budynki są wpisane do Gminnej Ewidencji Zabytków i są pod ochroną konserwatora zabytków. Stan prawny nieruchomości jest ujawniony w księdze wieczystej GL1Y/00139191/0 prowadzonej przez VII Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Rybniku.
Razem z opisaną powyżej nieruchomością związana jest sprzedaż udziału 1/14 prawa użytkowania wieczystego działki o numerze ewidencyjnym 2598/202, stanowiącej wewnętrzną drogę dojazdową. Stan prawny tej działki ujawniony jest w księdze wieczystej GL1Y/00137959/8 prowadzonej przez VII Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Rybniku.
- Rodzaj postępowania: przetarg pisemny nieograniczony nr 06/2023 na zasadach określonych Regulaminem zbywania nieruchomości Haldex S.A. zwanego dalej Regulaminem. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie www.haldex.com.pl/przetargi-i-konkursy.
- Okres związania ofertą wynosi 120 dni od daty złożenia oferty.
- Oferta powinna być sporządzona na Formularzu Oferty, załączonym do Ogłoszenia i powinna zawierać w szczególności:
- datę sporządzenia oferty,
- imię, nazwisko i adres Oferenta (w przypadku, gdy Oferent jest osobą fizyczną) albo nazwę lub firmę oraz siedzibę i nr KRS (jeżeli Oferentem jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną), NIP, numer telefonu kontaktowego, adres poczty elektronicznej i inne dane wskazane w formularzu Oferty,
- aktualny odpis z właściwego rejestru (albo informację odpowiadającą odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców pobraną na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20.08.1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym), jeżeli Oferentem jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną lub dokument potwierdzający wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (w przypadku, gdy Oferent działa w formie spółki cywilnej lub jest przedsiębiorcą będącym osobą fizyczną podlegającą wpisowi),
- stosowne pełnomocnictwa, jeżeli prawo do reprezentowania Oferenta nie wynika z w/w dokumentów,
- oferowaną łączną cenę nabycia netto,
- dowód wniesienia wadium,
- oświadczenie, że Oferent zapoznał się z warunkami przetargu wynikającymi z ogłoszenia o przetargu i Regulaminem zbywania nieruchomości Haldex S.A. i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,
- oświadczenie, że Oferent zapoznał się ze stanem faktycznym, technicznym i prawnym nieruchomości będącej przedmiotem sprzedaży i nie wnosi żadnych zastrzeżeń w tym przedmiocie,
- oświadczenie Oferenta, że nie zachodzą żadne okoliczności faktyczne, techniczne i prawne wyłączające możliwość udziału w niniejszym przetargu,
- oświadczenie, że Oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w tym wkluczeniom, o których mowa w ust. 9 Ogłoszenia oraz §16 R Regulaminu zbywania nieruchomości Haldex S.A,
- oświadczenie Oferenta o zapoznaniu się z Klauzulą Informacyjną w zakresie przetwarzania danych osobowych i wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w ofercie dla potrzeb przeprowadzenia przetargu, - oświadczenie Oferenta, że wadium przepada na rzecz Sprzedającego, jeżeli oferta zostanie przyjęta, a Oferent uchyli się od zawarcia umowy warunkowej i/lub umowy rozporządzającej w terminie ustalonym przez Sprzedającego,
- przystępujący do przetargu cudzoziemiec, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t. j. Dz. U. 2017, poz. 2278),
w przypadku wyboru jego oferty, zobowiązany będzie, przed przystąpieniem do aktu notarialnego w sprawie zbycia w/w nieruchomości, do przedstawienia zezwolenia na nabycie nieruchomości, o ile jest wymagane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Wszystkie dokumenty, o których mowa powyżej winny zawierać aktualne dane. W przypadku złożenia kopii dokumentów winny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Oferenta, osobę upoważnioną do występowania w jego imieniu lub notarialnie.
- Oferty podpisane pełnym imieniem i nazwiskiem/ pieczęcią firmy można składać osobiście lub listownie (z dopiskiem na kopercie Biuro Zarządu). Liczy się data dostarczenia oferty do siedziby Sprzedającego w zamkniętej kopercie, na której należy umieścić nazwę oferenta, oraz numer i nazwę przetargu (Przetarg nr 06/2023: Zbycie przez sprzedaż łącznie nieruchomości położonych w Czerwionce - Leszczynach). W przypadku składania oferty przez osoby fizyczne pozostające w związku małżeńskim konieczny jest podpis obydwu małżonków, chyba, że zakup ma nastąpić do majątku osobistego. W przypadku składania oferty przez podmiot gospodarczy konieczne są podpisy osób/osoby uprawnionych do reprezentowania podmiotu.
- Miejsce składania ofert: HALDEX S.A., Plac Grunwaldzki 8-10, 40-951 Katowice, w dni robocze w godzinach 7:00-14:00 w Biurze Zarządu pokój 542 w terminie do dnia 27.02.2023 r. do godziny 10:00.
- Cena wywoławcza:
1) wysokość ceny wywoławczej na sprzedaż udziału 1/1 prawa użytkowania wieczystego działki o numerze ewidencyjnym 2601/202 o powierzchni 2 258m2,
wraz z prawem własności:
- budynku o numerze ewidencyjnym 2601/202.1 o powierzchni zabudowy 706,00m2,
- budynku o numerze ewidencyjnym 2601/202.2 o powierzchni zabudowy 563,00m2 ujawnionych w kw: GL1Y/00139191/0 wynosi: 249 000,00 złotych netto,
2) wysokość ceny wywoławczej na sprzedaż udziału 1/14 prawa użytkowania wieczystego działki o numerze ewidencyjnym 2598/202 o powierzchni 2 568m2, ujawnionego
w kw: GL1Y/00137959/8 wynosi: 6 000,00 złotych netto.
Wysokość ceny wywoławczej na łączną sprzedaż wymienionych praw wynosi 255 000,00 złotych netto + 23% VAT to jest brutto 313 650,00 zł (trzysta trzynaście tysięcy sześćset pięćdziesiąt złotych). Stawka podatku VAT może ulec zmianie w przypadku zmiany przepisów podatkowych.
- Nie dopuszcza się składania ofert na niektóre lub część nieruchomości objęte ogłoszeniem o sprzedaży.
- Zamawiający wyklucza z postępowania:
- podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835 z późn. zm.), zwana dalej „ustawą”, - podmiot, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji
w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; - podmiot, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
W przypadku Oferenta wykluczonego na podstawie w/w okoliczności Sprzedający odrzuca ofertę.
- Przystępujący do przetargu Oferent jest obowiązany do wcześniejszego wniesienia wadium, na zasadach określonych w Regulaminie, w wysokości 25 500,00 zł, w pieniądzu - wpłata na konto: BOŚ Bank S.A. 91 1540 1128 2112 7001 5928 0002 tytułem: „wadium do przetargu nr 06/2023”.
- Przetarg wygrywa Oferent, który zaoferował najwyższą cenę na łączną sprzedaż wymienionych w pkt 7 praw netto. Oferowana cena nie może być niższa niż podana w pkt 7 cena wywoławcza na łączną sprzedaż wymienionych praw. Do zaoferowanej ceny netto zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23 %. Stawka VAT może ulec zmianie w przypadku zmiany przepisów podatkowych.
- Przetarg pisemny może być uzupełniony przez:
a) przeprowadzenie dodatkowego etapu pisemnego polegającego na złożeniu przez Oferentów dodatkowych i ostatecznych ofert pisemnych,
b) przeprowadzenie ustnej licytacji z minimalnym postąpieniem 5 000,00 zł. - Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w dniu 27.02.2023 r. o godzinie 10:15 w siedzibie Sprzedającego w Katowicach przy Placu Grunwaldzkim 8-10 w sali 518.
- Przystępując do przetargu Oferent potwierdza, że zapoznał się ze stanem faktycznym, technicznym i prawnym nieruchomości i nie wnosi w tym zakresie zastrzeżeń.
- Nabywca w umowie sprzedaży zrzeknie się dochodzenia w przyszłości wszelkich roszczeń z tytułu poniesienia ewentualnych kosztów związanych z koniecznością przeprowadzenia na zakupionych nieruchomościach prac związanych z remontem lub przystosowaniem do własnych potrzeb inwestycyjnych.
- Nabywca przejmie nieruchomość w stanie istniejącym, na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
- Przez złożenie oferty Oferent potwierdza fakt zapoznania się z Regulaminem i zaakceptowanie jego treści.
- Po rozstrzygnięciu przetargu i wyborze oferty zostanie najpierw zawarta umowa warunkowa w celu uzyskania potwierdzenia od podmiotów uprawnionych w sprawie prawa pierwokupu.
- Wadium wpłacone do przetargu przez Nabywcę – Oferenta, który wygrał przetarg, zostanie zarachowane na poczet ceny zakupu.
- Wadium przepada na rzecz Sprzedającego, jeżeli oferta zostanie przyjęta, a Oferent uchyli się od zawarcia umowy warunkowej i/lub umowy rozporządzającej w terminie ustalonym przez Sprzedającego.
- Warunkiem zawarcia umowy rozporządzającej jest wcześniejsze wpłacenie przez Nabywcę całości wylicytowanej ceny zakupu (ceny netto wraz z należnym podatkiem VAT), nie później niż na 2 dni robocze przed wyznaczonym terminem zawarcia umowy.
- Koszty zawarcia umów w formie aktu notarialnego i koszt opłat sądowych ponosi Nabywca.
- Po uzyskaniu potwierdzenia o nieskorzystaniu przez uprawnione podmioty z prawa pierwokupu oraz zapłacie całej ceny zakupu brutto, na konto wymienione w pkt 10, zawarta zostanie umowa rozporządzająca.
- W przypadku, gdy Nabywca nie zapłaci w wyznaczonym terminie całości kwoty opisanej w pkt 21 umowa warunkowa ulega rozwiązaniu, a wniesiona kwota przepada na rzecz Sprzedającego.
- W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających zawarcie umowy przenoszącej własność, umowa warunkowa wygasa i wzajemne świadczenia podlegają zwrotowi.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do wezwania Oferenta do złożenia dodatkowych wyjaśnień, dokumentów i oświadczeń w związku ze złożoną ofertą, na każdym etapie postępowania przetargowego.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty, jak również prawo unieważnienia przetargu lub jego zakończenia bez wyboru oferty oraz do zakończenia procedury sprzedaży w każdym czasie i bez podania przyczyny.
- Dodatkowych informacji udzielają:
- w przedmiocie przetargu Wojciech Szymczyk + 48 32 786 95 28,
- w sprawach formalnych Jolanta Jamróz, tel. + 48 32 786 95 60.
Informacje na temat oferowanej nieruchomości wraz ze szkicem lokalizacyjnym znajdują się na stronie www.haldex.com.pl, pod Ogłoszeniem.
Nieruchomości przeznaczone do sprzedaży i dokumenty z nimi związane można oglądać od dnia 09.02.2023 r. do dnia 24.02.2023 r. w dni robocze po wcześniejszym uzgodnieniu z Panem Damianem Mulas pod numerem telefonu 501 033 611.
Informacje o ochronie danych osobowych
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1 oraz Dz. Urz. UE L
z 23.05.2018, Nr 127, str. 2), zwanego dalej w skrócie „RODO”, informujemy iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych podanych jest HALDEX Spółka Akcyjna
z siedzibą w Katowicach (40-951), Plac Grunwaldzki 8-10. Z Administratorem można się skontaktować pod podanym tutaj adresem lub na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. - Spółka powołała Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawie ochrony danych osobowych na adres naszej siedziby wskazany powyżej lub na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się w celach związanych z postępowaniem przetargowym/konkursem, zawarciem, wykonywaniem i obsługą zawartej umowy.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
3.1 Jeżeli jesteście Państwo wykonawcą umowy:
3.1.1 art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj.: niezbędność do wykonania umowy, której jest Pani/Pan stroną, lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy;
3.1.2 art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj.: obowiązek prawny ciążący na Administratorze związany z prowadzeniem ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej, wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (m.in. ustawa z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości; ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa);
3.1.3 art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj.: niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających m.in. na zapewnieniu ciągłego i niezakłóconego prowadzenia działalności, wewnętrznych celów administracyjnych (w tym zarządzania usługami), niezbędnych rozliczeń w związku z zawartą umową, ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń oraz przed roszczeniami; 3.2 Jeżeli jesteście Państwo osobą fizyczną reprezentującą osobę prawną lub jednostkę organizacyjną będącą wykonawcą umowy lub podejmującą działania przed zawarciem umowy, a także pracownikiem lub współpracownikiem takiej osoby prawnej lub jednostki, uczestniczącym w zawieraniu lub realizacji umowy – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj.: niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, polegający na działaniach związanych z ustaleniem warunków zawarcia umowy z kontrahentem oraz ułatwieniu komunikacji związanej z jej wykonaniem, a także ustaleniem osób odpowiedzialnych za realizację i uprawnionych do kontaktów w ramach wykonywania umowy.
- Dane osobowe, co do zasady, nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem:
4.1. podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w szczególności organów władzy publicznej;
4.2. podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, w tym zapewniających obsługę księgową, kadrową, prawną, archiwizację i niszczenie dokumentów, usługi pocztowe, kurierskie, płatnicze, obsługę w zakresie marketingu, ochronę osób i mienia, dostawców usług w zakresie platform sprzedażowych, a także dostawców systemów informatycznych, udzielających asysty i wsparcia technicznego dla systemów informatycznych, w których przetwarzane są Państwa dane.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:
6.1 Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
6.2 Po spełnieniu celu, dla którego Państwa dane osobowe zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie przepisów prawa.
- Posiadają Państwo prawo do:
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiadają Państwo prawo do żądania od administratora:
7.1. dostępu do treści swoich danych osobowych,
7.2. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
7.3. usunięcia swoich danych osobowych (m.in. gdy przetwarzanie nie wynika z obowiązku prawnego administratora lub ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
7.4. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
7.5. przenoszenia swoich danych osobowych (jeżeli przetwarzanie opiera się na podstawie zgody lub umowy).
A ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych w związku ze szczególną sytuacją (prawo to przysługuje m.in. wówczas, gdy administrator przetwarza dane realizując cele wynikające z jego prawnie uzasadnionych interesów).
Nie wszystkie Państwa żądania będziemy zatem mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, jak i często – sposobów ich gromadzenia.
- Prawo do cofnięcia zgody:
8.1. W stosunku do danych osobowych, które są nieobowiązkowe, a które zostały przez Państwa podane, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
8.2. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Państwa danych do momentu jej wycofania.
- Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie,
przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. - Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest warunkiem koniecznym do zawarcia i realizacji umowy oraz wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
- Państwa dane będą nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Aby skorzystać z powyższych praw, Klient może kontaktować się z Haldex S.A. zgodnie z punktem 2 niniejszej informacji.
Formularz_Ofertowy_Przetarg_06_2023_nieruchomosc_HALDEX_Czerwionka_Leszczyny.pdf
Mapa_Czerwionka--Leszczyny-orientacja.pdf
Informacja-o-nieruchomościach-do-sprzedaży.pdf