Konkurs Ofert nr 26/2024 „Realizacja obsługi prawnej spółki HALDEX S.A. w Katowicach”
KONKURS OFERT NR 26/2024
ZAPYTANIE OFERTOWE
na realizację obsługi prawnej spółki HALDEX S.A. w Katowicach
HALDEX S.A. zaprasza do składania ofert cenowych na realizację obsługi prawnej.
Termin składania ofert: do dnia 06.11.2024 r.
- Nazwa zamawiającego: Haldex S.A., Pl. Grunwaldzki 8/10, 40-951 Katowice.
- Miejsce i sposób składania ofert: Oferty należy składać osobiście lub listownie (z dopiskiem Biuro Zarządu, liczy się data dostarczenia oferty do siedziby Zamawiającego) w zamkniętej kopercie (na której należy umieścić nazwę Oferenta, numer oraz temat konkursu ofert) w dni robocze w godzinach 7:00-14:00 w HALDEX S.A., pl. Grunwaldzki 8/10 w Katowicach w Biurze Zarządu, pokój nr 542 w terminie do dnia 06.11.2024 r. do godz.11.00.
- Oosoby do kontaktu w sprawie ogłoszenia:
- Anna Paradecka, 797 334 192, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Anna Guzik, 32 786 95 41, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Kryteria oceny: 100 % cena netto.
- Wykluczenia: Zamawiający nie może udzielić zamówienia podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo.
- Planowany termin realizacji zamówienia/umowy: od 15.11.2024 r. do 31.12.2025 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozpoczęcia usługi w późniejszym terminie.
- Planowana ilość godzin do obsługi prawnej (pracy merytorycznej): do 100 godzin miesięcznie, w tym:
- konieczność realizacji dyżuru w siedzibie Spółki w Katowicach raz w tygodniu (ok. 5 godzin pracy), w uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia ilości dyżurów w siedzibie Spółki do 3 dyżurów / tydzień. Ww. terminy będą uzgadniane z Zamawiającym wg. bieżących potrzeb Zamawiającego.
- potrzeba udzielania wsparcia prawnego do 8 godzin w dni powszednie drogą elektroniczną (spotkania zdalne, wiadomości elektroniczne) lub telefonicznie.
- Termin związania z ofertą: 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert.
- Warunki płatności: 30 dni od daty wpływu faktury VAT do siedziby Zamawiającego.
- Zakres zamówienia:
I. Zapewnienie zespołu do obsługi prawnej Spółki, składającego się z co najmniej czterech radców prawnych lub adwokatów posiadających doświadczenie zawodowe w zakresie:
- 1) reprezentacji spółek prawa handlowego w postępowaniach sądowych i administracyjnych,
- 2) sporządzanie opinii prawnych,
- 3) sporządzania projektów umów,
- 4) weryfikacji dokumentów pod kątem formalno-prawnym,
- 5) windykacji wierzytelności,
- 6) obsługi organów spółki prawa handlowego,
- 7) audytu prawnego (weryfikacja aktów wewnętrznych spółki)
- 8) wykonywanie kontroli, w tym kontroli właścicielskich, w aspektach prawnych,
- 9) udział w negocjacjach,
- 10) obsługi centrów usług wspólnych, w szczególności w zakresie usług prawnych (doświadczenie w umowach SLA),
- 11) obsługi z zakresu prawa geologicznego i górniczego,
- 12) obsługi z zakresu prawa ochrony środowiska,
- 13) obsługi w obszarze zamówień publicznych,
- 14) obsługi w obszarze ochrony danych osobowych,
- 15) obsługi w obszarze prawa pracy, w tym zbiorowego prawa pracy,
- 16) obsługa w zakresie zagadnień podatkowych (doradztwo podatkowe),
- 17) obsługa w zakresie prawa pracy.
II. Świadczenie obsługi prawnej polegającej na realizacji czynności, w zakresie o którym mowa w pkt I ppkt 1) do 17), a w tym w szczególności:
- 1) występowanie przed sądami (powszechnymi i administracyjnymi) oraz organami administracji publicznej w charakterze pełnomocnika wraz ze sporządzaniem pism procesowych (w tym pozwów, odpowiedzi na pozew, sprzeciwów od nakazu zapłaty, apelacji, wniosków o wszczęcie postępowania, odwołań, skarg, itp.);
- 2) wydawanie opinii prawnych i innych opracowań w sprawach działalności Spółki w terminie nieprzekraczającym 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia wniosku o jej wydanie, a w przypadku spraw o wysokim stopniu złożoności w terminie odrębnie uzgodnionym z Zamawiającym, nie dłuższym jednak niż 7 dni kalendarzowych,
- 3) opracowywanie lub opiniowanie projektów umów i porozumień (a także zmian ich treści) oraz - jeżeli zajdzie taka potrzeba - negocjowaniu ich treści;
- 4) dochodzenie roszczeń na drodze sądowej i prowadzenie egzekucji wierzytelności cywilno-prawnych Zamawiającego według dyspozycji Zamawiającego,
- 5) wykonywaniu innych czynności, niż określone w pkt I i II ppkt 1) – 4), w przypadku zaistniej takiej potrzeby po stronie Zamawiającego, na zasadach ustalonych indywidualnie dla potrzeb danej sprawy. W takim wypadku, Zamawiający zwróci się do Wykonawcy z odpowiednim zapytaniem wraz ze wskazaniem zakresu przedmiotowego zlecenia. W odpowiedzi na to, Wykonawca wskaże Zamawiającemu kwotę wynagrodzenia należnego za wykonanie zlecenia.
- Koszty dojazdu na dyżury prawne do siedziby HALDEX S.A. powinny zostać uwzględnione przez Oferenta na etapie składania oferty w oferowanej stawce. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia w związku z ponoszeniem przez Wykonawcę kosztów z tytułu dojazdu do siedziby HALDEX S.A.
- Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych - oferta musi obejmować cały zakres zamówienia.
- Zamawiający nie będzie wymagać od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Zamawiający zastrzega prawo przeprowadzenia negocjacji uzupełniających z wybranymi Oferentami.
- Zamawiającemu przysługuje prawo swobodnego wyboru oferty, jak też uznania, że Konkurs nie dał rezultatu, bez podania przyczyn.
- Zamawiającemu przysługuje prawo unieważnienia postępowania w każdym czasie, bez prawa żądania jakichkolwiek odszkodowań / roszczeń ze strony Oferentów.
- Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w dniu 06.11.2024 r. o godz. 12.00 w sali nr 518.
- Zamawiający informuje, że zawarcie umowy z wybranym w drodze niniejszego postępowania Wykonawcą może wymagać uzyskania zgody Rady Nadzorczej.
- Postępowanie prowadzone będzie zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień w Haldex S.A., dostępnym na stronie internetowej haldex.com.pl w dziale „Przetargi i Konkursy” oraz do wglądu w Biurze Zarządu w siedzibie Zamawiającego.
- Wymagania i warunki udziału w postępowaniu:
1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności – składając ofertę w postępowaniu należy złożyć zaświadczenia o wpisach na listę adwokatów lub radców prawnych celem wykazania lat doświadczenia zawodowego,
2) Wiedza i doświadczenie: Oferent musi wykazać, że:
a. posiada zespół do obsługi prawnej, w skład którego wchodzi co najmniej czterech radców prawnych lub adwokatów, w tym:
- co najmniej dwie osoby posiadają min. 10-letnie doświadczenie w obsłudze prawnej spółek prawa handlowego,
- co najmniej jedna osoba posiada doświadczenie w negocjacjach na wszystkich etapach negocjacji, zakończonym zawarciem kontraktu w zakresie transakcji o wartości nie mniejszej niż 100 000 000 PLN,
- co najmniej jedna osoba posiada doświadczenie w prowadzeniu negocjacji ze związkami zawodowymi w zakresie zakładowych układów zbiorowych pracy,
- co najmniej jedna osoba posiada uprawnienia doradcy podatkowego
z min. 10-letniem doświadczeniem w obsłudze podatkowej spółek prawa handlowego.
b. posiada aktualną polisę ubezpieczeniową OC z tytułu prowadzonej przez Oferenta działalności gospodarczej obejmującej między innymi świadczenie usług stanowiących przedmiot niniejszego postępowania, na kwotę nie mniejszą niż 10 000 000,00 PLN,
3) W celu wykazania spełnienia warunków opisanych w ppkt 2) lit. a) składając ofertę w postępowaniu należy złożyć stosowne oświadczenie. Na wezwanie Zamawiającego, Oferent przedstawi dokumenty poświadczające spełnienie warunków, o których mowa w niniejszym punkcie.
4) Na wezwanie Zamawiającego Oferent przedstawi stosowne referencje.
5) Zamawiający zastrzega, aby w celu wypełniania obowiązków objętych zamówieniem wykonywanie obsługi prawnej odbywało się w drodze osobistych konsultacji wyłącznie przez osoby spełniające warunki określone w ppkt 2), wskazane w Wykazie osób, skierowanych do realizacji zamówienia. Przedmiotowy wykaz Wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed przystąpieniem do realizacji umowy.
6) Dokumentami potwierdzającymi obecność Wykonawcy oraz wykonanie usługi w danym miesiącu kalendarzowym będzie podpisany przez obie strony protokół
7) Na Wykonawcy ciąży obowiązek zachowania bezterminowo tajemnicy wszystkich informacji i materiałów udostępnionych przez Zleceniodawcę w trakcie realizacji umowy.
- Oferta musi zawierać:
- 1. Nazwę Oferenta.
- 2. Adres Oferenta.
- 3. Numer telefonu oraz adres e-mail.
- 4. Datę sporządzenia.
- 5. Numer konkursu ofert.
- 6. Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym w imieniu Oferenta, przy czym podpis musi być czytelny lub opatrzony pieczątkami imiennymi.
- 7. Okres ważności oferty.
- 8. Wynagrodzenie miesięczne Oferenta ze wskazaniem stawki godzinowej. Jednocześnie w ofercie należy podać propozycję wynagrodzenia ryczałtowego, w takim wypadku należy podać również wysokości wynagrodzenia za 1 godzinę wykonania usługi w przypadku świadczenia obsługi prawnej poza ustalonym limitem godzin (tj. 100 godz./miesiąc).
- 9. Podana cena powinna zawierać wszystkie składniki cenowe, oraz inne koszty ponoszone przez Wykonawcę celem prawidłowego wykonania zamówienia.
- 10. Warunki płatności.
- 11. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków w zakresie wiedzy i doświadczenia oraz posiadanych uprawnień – oświadczenie.
- 12. Potwierdzenie zapoznania się z klauzulą informacyjną RODO.